Forum www.polishdevil.fora.pl Strona Główna
Autor Wiadomość
<    Wszystko Co dotyczy POLISH DEVIL'S   ~   ..:: Mapy typu "DE" - "______" ::..
Pablo
PostWysłany: Nie 13:52, 31 Maj 2009 
Head Administrator


Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Sarzyna
Płeć: Mężczyzna


de_aztec

Akcja rozgrywa się w ruinach budowli Majów, na dużej i rozległej przestrzeni, gdzie do zbombardowania mamy zabytki antycznej kultury.

Od bazy Terrorystów, w której znajdują się odłamy skalne, na kilka sposobów można dotrzeć do miejsc podłożenia bomby. Bardzo popularne jest przejście wodą, którym można dotrzeć w okolice celów bombowych lub zaskoczyć CT atakiem z mało spodziewanej strony. Jeżeli pójdziemy górą mamy do wyboru wyjście przez drewnianą bramę na otwarty teren gdzie rzeka kończy swój bieg w kanałach, do których nie mamy wstępu. Można też skręcić w prawo na most wiszący. Wszystkie te drogi są podatne na ostrzał przeciwnika, więc akcje muszą być przeprowadzone szybko i skutecznie. Ze strony CT również można różnymi drogami wyjść naprzeciw wroga. Najszybciej można dotrzeć do mostu i obstawić go. Odbijając w prawo od mostu docieramy do miejsca, gdzie znajdują się dwa wyjścia z wody. Jeżeli Counterzy pójdą na starcie w przeciwną stronę również dojdą do zakończenia rzeki i znajdą się na dobrej pozycji do ubezpieczania dwóch dróg T, którymi mogą atakować.

Duże rozmiary o przestrzenia powodują, że często używana jest tu broń snajperska. Korzystniej jest posiadać broń długą o dużym zasięgu i małym rozrzucie. Choć do kontaktów w tunelach bardzo dobrze nadają się shotguny.

Mapa jest bogata w skrzynie dzięki którym istnieje dużo ciemnych zakamarków. Dodatkową atrakcją są pioruny, na które można się napotkać w okolicach celów bombowych. Kontakt z takim piorunem kończy się śmiercią.

de_cbble

Cobble to kolejna mapa, gdzie przestępcze organizacje terrorystyczne chcą się pozbyć niewygodnego kongresmana. Tutaj jednak ich celem nie jest zabicie go jak na przykład w as_highrise, lecz podłożenie bomby w jego wiejskiej posiadłości.

Kiedy rozpoczynamy akcje, oddział terrorystów jest już na terenie kongresmana. Jedyne co trzeba zrobić aby wykonać zadanie to dotrzeć do jednego z BombSidów i podłożyć ładunek C4. Łatwizna - pomyśleli Terroryści i ruszyli naprzód.
Kiedy tylko znaleźli się na otwartej przestrzeni padło kilka strzałów i ... kilku przestępców. Któż z nich mógł przypuszczać, że oddziały anty-terrorystów tak szybko zajmą pozycje.
Następne podejście, oddział Terro rusza tym razem nie prosto lecz przez zabudowania na drugie miejsce do ataku bombowego. Z korytarza wydostają się na otwartą przestrzeń - leci kilka granatów, grad kul w ich kierunku. Skupieni w miejscu - nie mogli tego przeżyć. Kolejny raz bomba nie zostaje podłożona.

Oczywiście taki scenariusz to tylko teoria.
W rzeczywistości cała akcja zależy od zgrania i umiejętności zespołu, ponieważ mapa ze względu na swoją budowę, nie pozostawia nam wiele taktyk do wyboru, wiec te, które zostaną zastosowane muszą być odpowiednio zorganizowane i zgrane. To jedyna możliwość, która doprowadzi team do zwycięstwa.

Mapa de_cbble jest stosunkowo młodą mapa. Przebudowana w obecnej wersji, ponieważ znajdował się na niej błąd, o którym wszyscy chyba wiedzą. Jest ona dobrze przemyślana i zbudowana, przez co gra się płynnie nie obciążając mocno naszych komputerów. Przejścia łączące dwie bazy: CT i T oraz podwórka są bogate w skrzynie, z którymi z łatwością można się ukryć i zaskoczyć przeciwnika.
Dla zgranego teamu wygrana nie stanowi problemu. Z tego powodu jest ona chętnie wybierana na mecze, ponieważ łatwo kontrolować na niej sytuację

de_chateau

Akcja gry toczy się w zrujnowanej (remontowanej?) rezydencji letniej lorda Williama (czyżby de_cbble 2?). Świetne dobranie tekstury w połączeniu z duża ilością detali tworzy niesamowity klimat. Co krok można napotkać nadgryzione zębem czasu dzieła sztuki, resztki mebli czy choćby pleśniejące dywany. Pajęczyny na ścianach i kurz na podłodze są niemal namacalne. Gdzie niegdzie oberwany sufit, zdewastowany podest, zalana wodą winiarnia - wszystko to nasuwa, grającemu po raz pierwszy w tę mapę, myśl "Zaraz mi coś na głowę zleci...". Innymi słowy - od strony graficznej - mapa stoi na bardzo wysokim poziomie. W miarę sensowne rozlokowanie pomieszczeń sprawia, że gra przy wyrównanych składach staje się bardzo dynamiczna i uzyskanie przewagi przez jedną ze stron, wcale nie jest proste. Niemniej jednak wielkość obszaru działań i ilość możliwych miejsc do "czajenia się" powoduje, że długość kolejki może się wydłużyć ponad miarę, szczególnie przy pojedynkach "jeden na jednego". Dlatego też na de_chateau najlepiej gra się przy dużej ilości graczy. Trzeba zaznaczyć, że mapa ta nie sprzyja używaniu snajperek - tu walka toczy się na krótki i średni dystans.

Miejsca na podłożenie bomby są dwa. Pierwsze znajduje się w centralnej części domostwa, w pomieszczeniu przypominającym coś na kształt małego monastyru, pod otwartym niebem. Dostać się do tego punktu można na wiele sposobów, aczkolwiek w pierwszej fazie rozgrywki dla terrorystów dostępne jest tylko jedno - od strony "winiarni". Przejście jednak jest często obstawione przez CT, i walki tutaj są bardzo krwawe. Drugi BS (bomb site) znajduje się relatywnie blisko startu drużyny terrorystów, wystarczy skręcić w lewo na najbliższej odnodze, przebiec kilka kroków brodząc po kolana w wodzie i... Trafić na plac przed zblokowanym wejściem. Podłożenie bomby w tym miejscu nie nastręcza większych problemów, jednak utrzymanie jej przez standardowych 30 sekund to już zupełnie inna kwestia, a to za sprawą dużej ilości okien. Bardzo łatwo tutaj o porcje ołowiu z nikąd. Dodać należy, że istnieje przejście pozwalające obu drużynom na niespodziewane rajdy na tyły wroga. Znajduje się ono mniej więcej po środku mapy; oba zespoły mogą dojść do niego mniej więcej w tym samym czasie.

de_dust

Celem ataku bombowego Terrorystów jest skład broni chemicznej. Miejsca te znajdują się jedno tuż przy bazie CT, a drugie na prawo wychodząc z ich bazy tuż za drewnianą bramą.

Budowa mapy zaskakuje swoją prostotą. Pomimo dość rozbudowanej struktury, bardzo łatwo spotkać przeciwnika. Bazy Counterów i Terrosrystów znajdują się na szerokich placach, którymi można dotrzeć do przejścia pod mostem oraz do korytarzy łączących obie części mapy. Od Strony CT do tunelów prowadzą aż trzy wejścia, które łączą się wewnątrz aby jednym, najszerszym, wyjść w okolicach bazy T. Na całym terenie porozmieszczano skrzynie i paki pozwalające na ukrycie się i przyczajenie na wroga. Można również wejść na co niektóre, aby zaskoczyć przeciwnia.

Strategii na tej mapie nie ma wiele. Najskuteczniejszym jest tzw. RUSH Terrorystów (atak błyskawiczny) do korytarzy, gdzie jedno z wyjść prowadzi na drugi skład, który trzeba wysadzić. Zajęcie tego terenu przez T praktycznie oznacza ich zwycięstwo, ponieważ Counterzy chcąc wejść znajdą się pod ostrzałem pilnujących bomby przestępców. Z uwagi na duże przestrzenie przydatna staje się broń snajperjska, z którą można zajmować dogodne pozycje, szczególnie do osłaniania przejścia pod mostem.

de_dust2

Jeżeli chodzi o samo wykonanie to jest wyśmienite. Tekstury są identyczne jak w pierwszej części - czyli rewelka Smile Mapa ma ciekawą architekturę, która pozwala obu drużynom co rundę wypróbowywać nowe zagrania taktyczne. Jeżeli się uprzeć i zacząć mozolnie liczyć to drużyna "złych" ma cztery główne drogi plus kilka odgałęzień co daje jakieś 7-8 możliwych dojść do bombsite'ów. Drużyna antyterrorystów ma bardzo dobre warunki do obrony tychże BS'ów. Jeżeli tylko będą chcieli go bronić to przy Zbującej drużynie przeciwnej, rozgrywka może być bardzo dynamiczna. Właściwie to i tak jest dynamiczna - mapka pozwala na wykorzystanie całego arsenału broni. Przydaje się właściwie wszystko - snajperki, wszystkie karabiny, shotguny i granaty. De_dust2 został jakby stworzony do używania flashbangów. Masa zakrętów za którymi może czaić się wróg i niezbyt długie korytarze pozwalają oślepiać wrogów ile wlezie Very Happy Nie znaczy to oczywiście, że rzucenie flesha jest równoznaczne z łatwym fragiem - na mapce jest dużo miejsc, za którymi można się skryć (w pewnym sensie raj dla kamperów). De_dust2 jak to zazwyczaj w mapkach defuse bywa, ma dwa bombsite'y. Zabezpieczenie pierwszego z nich to dla CT bardzo łatwe zadanie. Jednak niedługo po dojściu do drugiego, z wylotu korytarza wysypuje się grad fleshy, granatów i innych terrorystów Smile Chyba, że zdołamy tych złych zajść z boku - jak sami widzicie możliwych taktyk jest multum.

de_inferno

Celem terrorystów jest wysadzenie rurociągów gazowych. Na mapie znajdują się dwa bombsite'y - bardzo blisko respawnu CT, więc przy dobrych taktykach podłożenie bomby nie będzie takie łatwe. Mapkę charakteryzują długie przestrzenie o zmiennej szerokości Razz. Wąskie korytarzyki, czy też znacznie szersze ulice. Tak czy siak - raj dla snajperów. Niestety nie tylko dla nich. Kamperzy mogą tą mapkę uznać za jedną ze swych ulubionych - mnogość skrzyń i różnego rodzaju przejść daje się we znaki nieuważnym graczom. Możliwych dróg do wyjścia z respawnu jest mnóstwo. Counterzy muszą bronić właściwie czterech do pięciu miejsc, z których wyskoczyć mogą "ci źli". Terroryści mogą atakować bombsite'y bezpośrednio - dwoma drogami - tam też przy grze "freestyle" dochodzi do największych jatek. Ale mogą też, idąc zupełnie z boku, zaskoczyć Counterów od tyłu i szybko podłożyć bombę. Możliwych taktyk jest naprawdę mnóstwo - mi ta mapka się bardzo podoba ze względu na bardzo dużą przydatność granatów - zarówno flashe jak i HE bardzo ułatwiają (lub utrudniają - zależy od punktu widzenia Smile ) życie w tych wszystkich korytarzach.

Jeżeli chodzi o samo wykonanie mapki - autor nie zapomniał o takich szczegółach jak choćby tabliczka informująca o zakazie palenia. Przecież znajdujemy się w pobliżu rurociągów, nie? Tekstury bardzo dobrze oddają klimat "małego miasteczka" - rozlatujący się ze ścian tynk, kanaliki odprowadzające wodę oraz balkon z rozwieszonym ubraniem Smile Dla osób mieszkających we Wrocławiu może to kojarzyć się z powodzią z 1997 - mnie aż ciarki po plecach przeszły jak to w końcu skojarzyłem. Mapce właściwie niczego nie brakuje - idealna jeżeli chodzi o teamplay, wykonanie też bardzo staranne. Po prostu chce się grać Smile

de_nuke

Misja jaką mają wykonać Terroryści polega na zdetonowaniu ładunku c4 przy rakiecie z ... głowicą nuklearna.
Miejsc do ataku bombowego są dwa: tuż przy rakiecie w hali podziemnej lub magazynie znajdującym się bezpośrednio nad podziemną halą.

Zadaniem Counter-Terrorystów jest obrona bombsaidów oraz ewentualne rozbrojenie podłożonego ładunku wybuchowego.

Zasadnicze trzy drogi jakie mają do wyboru T mogą zostać dość szybko zablokowane przez CT. Mapka jest mniej więcej wyrównana dając odrobinę więcej szans dla CT. Jednak oni muszą się rozdzielić aby zabezpieczyć wszystkie możliwe szlaki komunikacyjne, podczas gdy T mogą zaatakować wspólnie jedną, najdogodniejszą dla nich pozycję i przełamując obronę, wejść na "plecy" pozostałym anty terrorystom.

Zarówno pomieszczenia wewnątrz jak i przyległy do nich teren nie zajmują zbyt wielkich przestrzeni, co jednak nie oznacza, że rundy mogą być krótkie. Możliwości ukrycia się jest nie za dużo, jednak, liczba pomieszczeń i korytarzy, jest wystarczająca, aby pozostali przy życiu gracze mieli problemy z odnalezieniem się. Niewiele miejsc na wykorzystanie broni snajperskiej czyni grę ciekawszą i powoduję, że lepiej korzystać z broni szybkostrzelnej o dużej sile rażenia typu: colt m4a1, ak-47 lub shotguny.

de_prodigy

Akcja rozgrywa się w swego rodzaju kompleksie wojskowym (no bo niby skąd ten czołg?!). Terroryści mają za zadanie zniszczenie ważnych danych znajdujących się w laboratoryjnych komputerach, lub instalacji odpowiedzialnej za poprawne działanie rurociągów z paliwem. Jak nie trudno się domyśleć na mapie są dwa bombsite'y. Ci "dobrzy" zaczynają przy rurociągach i mogą się przez szyby wentylacyjne szybko dostać do laboratorium. Mapka nie oferuje wielu możliwych taktyk, choć polubi ją chyba większość graczy ze względu na jej różnorodność. Dobrze będą się tu czuli właściwie wszyscy - osoby kochające rushe mogą szybko zaatakować na zakręcie znajdującym się obok czołgu, kamperzy znajdą miejsce na rozstawienie biwaku i pieczenie kiełbasek w szybach wentylacyjnych, zaś snajperzy mogą się zagnieździć w właściwie każdym miejscu na mapie - długie i ciasne korytarze + liczne skrzynie, za którymi można znaleźć schronienie, są rajem dla AWP. Terroryści mogą sobie też urządzić masakrę granatami jeżeli tylko umieją szybko kupować HE lub mają odpowiednie bindy (raczej to drugie Smile). Fleshe jak zawsze się przydają choć ze względu na liczne skrzynie o których wcześniej mówiłem ich stosowanie jest ograniczone.

de_survivor

Podczas zamieci śnieżnej samolot ze ściśle tajnym ładunkiem rozbił się lądując awaryjnie w okolicach górskiej miejscowości. Tajny ładunek rozpoczęto przeładowywać do przechwyconej ciężarówki. Pogoda jednak uniemożliwiła kontynuacje przeładunku, a na miejscu pojawiła się grupa terrorystów z zamiarem podłożenia bomby w rozbitym samolocie lub ciężarówce.

Oddział Anty-terrorystyczny rozpoczyna akcję na szlaku pomiędzy szczątkami samolotu a ciężarówka. Aby wykonać zadanie muszą rozdzielić się. Miejsce katastrofy, na prawo od startu CT bezpośredni graniczy z małym miasteczkiem, do którego można się dostać dwoma tunelami. Kilka zabudowań, może okazać się doskonałą kryjówka dla Terrorystów ich start bowiem znajduje się tuż za miastem.
Na lewo od Respawnu CT, stoi ciężarówka. Mijając ją docieramy do głębokiego kanionu połączonego z drugim brzegiem kilkoma przejściami. Po przedostaniu się nad rozpadliną znajdujemy się przed zamarzniętą rzeczka, na przedpolach startu grupy Terrorystów. W tym momencie, jeżeli akcja CT powiodła się, oddział który ruszył w kierunku ciężarówki powinien spotkać się z drugim oddziałem anty, który ruszył w kierunku samolotu. Jeśli któryś z oddziałów nie dotarł na miejsce może oznaczać to, że bandyci przedarli się pokonując ich obronę i mogą znajdować się przy którymś z celów. Aby zapobiec wybuchowi, powinni w tym momencie wycofać się do BS`ów i pilnować ich. Lepszą strategią dla CT jest pozostanie w okolicach Bombside`ów, ponieważ Terro jest tu drużyna atakującą. Pasywna gra ze strony T nie powinna mieć tu miejsca, podobnie jak na innych mapach de_***.

de_train

Terroryści mają do wyboru kilka dróg, aby dotrzeć do jednego z dwóch celów. Najkrótsza droga prowadzi wprost na odkryty plac, gdzie po ominięciu kilku wagonów mogliby się znaleźć bezpośrednio przy celu. Inna droga prowadząca do tego samego bombside`u jest trochę dłuższa i wychodzi w pozornie bardziej osłoniętym miejscu. Istnieje jeszcze jedno dojście do owego BS-u - zejście drabiną z górnych korytarzy i wyjście w rogu placu zasłoniętego wagonem. Do drugiego bombside`u można dojść albo przez BS opisany wyżej, lub korytarzami, z których dwa wyjścia są tuż przy wagonie z promieniotwórczym transportem. Przestrzeń w drugim sektorze wydaje się mniejsza niż na otwartym placu - a jest to spowodowane dużą ilością wagonów jakie się tam znajdują. Przechodząc przez drugi sektor Terroryści mogą się znaleźć w samej bazie Counter-Terrorystów. Z jednego sektora do drugiego można dostać się najszybciej centralnym przejściem lub bocznym zahaczającym o bazę CT.

Mapa jest bardzo popularna i lubiana, co potwierdza fakt, że już od dłuższego czasu znajduje się w standardowym packu map CSa. Posiada niepowtarzalny klimat - bieganie po wagonach Smile, chowanie się w cieniu pod nimi daje duży element zaskoczenia. Na jednym z placów znajduje się wejście na dach budynku skąd cały plac jest w zasięgu wzroku - nie jest to jednak bezpieczna kryjówka, ponieważ niedostrzeżona postać z łatwością może pozbawić nas życia.

de_vegas

Luksusowe Kasyno w samym środku stolicy hazardu staje się celem ataku grupy Terrorystycznej w celu, tak jak zawsze: zwrócić na siebie uwagę. A teraz czy wysadzeniu ulegnie sejf w biurze kasyna czy też Sfinks znajdujący się przed wejściem to kwestia wyboru graczy wcielających się w postacie przestępców. Mapa należy do tych średnio gigantycznych, a to z powodu głównej sali, która jest właśnie gigantycznych rozmiarów, ze szklanym dachem i poprzewracanymi stołami.

Terroryści rozpoczynają na dachu owego Kasyna tuż obok anteny telefonii komórkowej Wink. Antena jest miejscem gdzie przebywają młodzi gracze, dopiero uczący się grać, ponieważ nie wiedzą jakie jest ich zadanie na mapie typu defuse. Reszta ekipy po zejściu do budynku wybiera jedną z 3 dróg, która doprowadzi ich do miejsca gdzie podłożą i zdetonują bombę. Oddziały Antyterrorystyczne rozpoczynają grę przy wejściu do Kasyna, obok wspomnianego Sfinksa. Po rozpoczęciu rundy trudno mówić cokolwiek o zajmowaniu pozycji przez któryś z teamów, ponieważ gracze mogš napotykać wroga praktycznie w każdym korytarzu, pomieszczeniu a nawet w kameralnej sali koncertowej gdzie sił na scenie może spróbować zarówno CT-ek jak i Terrorysta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Strona 1 z 1
Forum www.polishdevil.fora.pl Strona Główna  ~  Wszystko Co dotyczy POLISH DEVIL'S

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach